Projecten

Stichting RHH geeft structurele financiele ondersteuning aan de volgende projecten.

Stichting 100 weeks (vanaf 2018)

Deze stichting steunt arme vrouwen in Rwanda, Oeganda en Ghana door hen gedurende 100 weken elke week 8 dollar te geven zodat zij daarmee structureel hun economische positie kunnen versterken. De vrouwen worden in groepjes van 20 tegelijk ondersteund en begeleid.

Zie hun website www.100weeks.org

CRHP, Jamkhed school (2018, 2019, 2022)
Binnen de grote organisatie CRHP in Jamkhed India, is via een Nederlandse betrokkene een school gesticht voor kleuronderwijs voor arme kinderen die anders geen kans op basisonderwijs hebben. Door het succes van de school is er uitbreiding met een tweede klaslokaal nodig plus renovatie van de speelplaats plus aanschaf van aanvullende didactische materialen.

zie website www.jamkhed.org  video "Teaching hope".

Malawi, diverse schoolprojecten (vanaf 2018)

Via particuliere contacten (sinds eind 2022 een stichting) worden diverse projecten gesteund, met name de bouw van lagere scholen op het platteland van Malawi, sinds 2021 voorzien van enkele zonnepanelen zodat ook 's avonds gewerkt kan worden. De lokale gemeenschap maakt hier ook gebruik van.

Nederlands Albert Schweizer Fonds (NASF) (vanaf 2020)
Het NASF steunt vooral kleinschalige medische projecten in Afrika, maar ok zaken zoals schoolvoorzieningen, waterprojecten ed.
zie website NASF: www.nasf.nl

Naast deze structurele ondersteuning worden ad hoc projecten in Nederland en buitenland ondersteund, zoals in 2021/2022 de voedselbank Venlo, de bibliotheek Reuver, het kinderkoor Doremini in Reuver, Burgerkracht Limburg, noodhulp voor Kollam India ivm corona.